17.09.2010

Mitt første vintage kort.

Nå er det lenge siden jeg har blogget noe, men sånn går det når man skal flytte. Kommer sterkere tilbake når vi har kommet i orden :)
Så over til kortet jeg har laget denne gangen. Fikk en bestiling på et bursdagskort. Hun som skal få det liker blonder, men ikke rosa. Så da tenkte jeg at jeg fikk bare hoppe i det og prøve meg på vintage. Synes jo denne stilen er helt nydelig.
Har brukt bølgepapp som er malt med crackle paint - picket fence og sprayet med glimmermist - coffee shop. Bildet er fra Minne-hjørnet, og er pyntet med blonder som jeg ikke husker hvor kommer fra, og hjørner fra panduro.
Mønsterark kommer fra Papirihjertet-Heartfelt desing.
Perlene på kortet er fra kort og godt, opaline (basic grey) og Melissa Frances.
Det brede båndet er fra Wild Orchid Crafts.
På alle kanter og stempler har jeg brukt Distress ink - vintage photo.
Sommerfuglen er MS puncher, svertet med ink og pyntet med perler.
Pins er fra hobbybutikken her, de er sprayet med glimmermist.
Blomster er fra WOC og kort og godt, alle er spayet med glitter - dazzling diamond.

Innvendig i kortet har jeg brukt det samme mønsterarket som på forsiden, på den ene side har jeg pyntet med perler og stempel fra North stamps. På andre siden har jeg en kakeserviett som er svertet i kantene, og har en rund tag til å skrive på i midten.

Med dette kortet ønsker jeg å delta på følgene utfordringer:
Skissen er fra sketchsaturday.
Hos scrappekammeret er alt lov.
Pearls and pins er det som gjelder hos WOC.
Kort o mania feierer bursdag og dette er et bursdagskort.
Vintage har jeg prøvd meg på og det er utfordringen hos Anonymescrappere.
Bølgepappen kom herifra vintageudfordring.
Minst tre typer pynt var utfordringen fra papersundaes.
Fugl eller sommerfugl måtte være med hos cutecardthursday.

Dette ble et laaaangt innlegg, nå er det pakking og rydding som står på planen.

Ha en fin dag :-)

.

13 kommentarer:

  1. beautiful card....very vintage looking and great use of embellishments. Thanks for joining us at Paper Sundaes this week.

    Fi

    SvarSlett
  2. OMG! sier jeg bare. om dette er ditt første vintage kort, bør du virkelig gjøre dette flere ganger, for dette var utsøkt syns jeg!! :D
    tusen takk for at du deltar hos kort o mania, vintage udfordring og scrappekammeret :D
    klemmm fra Linda S. L

    SvarSlett
  3. Stunning card - love the vintage feel. Papers really work well with the theme too

    SvarSlett
  4. WOW, bare ditt første vintagekort? Dette var laekkert utført, med flotte og delikate detajler. Tusen takk for at du deltar hos oss i Anonyme Scrappere.
    Klem Anja

    SvarSlett
  5. Utrooolig lekkert! Herlig bruk av blonder og nydelig med masse detaljer. :)

    SvarSlett
  6. This is gorgeous Therese. The image is beautiful

    SvarSlett
  7. Wow Vintage ser ut til å være en stil du behersker uten problemer; for et vakkert kort du har laget her!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret og Kort O Mania.
    Klem Guro

    SvarSlett
  8. WOW this is gorgeous!!!! All your details are so pretty and I love the vintagey look!! Beautiful pins too!
    Thanks so much for playing along with us at WOC!
    :)Kathy

    SvarSlett
  9. Oh my, this is spectacular! Such dimension. Very beautiful. Thanks for playing at Paper Sundaes last week.

    Danielle

    SvarSlett
  10. Det kan umuligt være dit første vintagekort! Så er du godt nok ufatteligt dygtig!

    Tusind tak for deltagelsen i vintageudfordringen.

    SvarSlett
  11. This is absolutely stunning! I love the butterfly.
    Thank you for joining us at CCT this week! :)
    Hugs, Vanja

    SvarSlett
  12. Nydelig vintage kort du har laget.
    Klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg